niedziela, 17 sierpnia 2014

Ciastka a'la pieguski

Przygotowując się do 3 urodzin Piccoliny, podebrałam od mojej koleżanki Kasi przepis na szybkie ciasteczka a'la pieguski.
Noc poprzedzającą imprezę spędziłam w kuchni z moją sąsiadką Asią. Nie wiem jakim cudem przetrwałyśmy to wszystko bez poparzeń itd za to przy % ;)

Przepis:
-1 kostka miękkiego masła
-1 szklanka cukru
-1 jajko
-2,5 szklanki mąki
-1/2 łyżeczki soli
-1/2 łyżeczki sody
-1,5 tabliczki gorzkiej czekolady (ja kupiłam najtańszą czekoladę na wagę w Auchan)
-1szklanka migdałów

Wykonanie:
1.Czekoladę pokroić w kostkę, migdały posiekać (dość grubo).



2.Masło utrzeć z cukrem, dodać jajko i wymieszać.
3.Dodać mąkę, sodę, sól i dokładnie wymieszać (można zmiksować).


4.Do masy dodać migdały i czekoladę (albo można takie i takie).
Mikser prawdopodobnie nie da rady wyrobić do końca ciasta i należy przejść na tryb ręczny ;)
5.Piekarnik nastawiamy na 200 st.
6.Z masy urabiamy małe kuleczki (wielkości orzecha włoskiego) i układamy na papierze do pieczenia, pamiętaj żeby zachować dość duże odstępy (patrz zdjęcie).



7. Posypujemy na wierzch czekoladą/migdałami.


8.Pieczemy ok10-15minut, aż się zarumienią.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz